SAMODZIELNE CZARTERY JACHTÓW MOTOROWYCH (HAUSBOTÓW) HABER 20 miniREPORTER NA KANALE AUGUSTOWSKIM - bez uprawnień motorowodnych



Kanał Augustowski stanowi perłę wśród szlaków wodnych Europy. Spływy wzdłuż Kanału były jedną z ulubionych rozrywek Ojca Świętego Jana Pawła II.
W najbliższym sąsiedztwie Kanału znajdują się ruiny - słynnej linii Mołotowa - pasa umocnień rosyjskich ciągnących się wzdłuż granicy z Niemcami wytyczonej po podziale Polski dokonanym przez okupantów w 1939 roku. Umocnienia budowane były w wielkim pośpiechu od jesieni 1939 r. aż do wybuchu wojny sowiecko-niemieckiej. Linia schronów bojowych i innych umocnień ciągnęła się od Bałtyku poprzez okolice Połągi na Litwie aż za Przemyśl na południu Polski.
Kanał Augustowski posiada 18 śluz murowanych i 23 upusty, z czego 14 śluz znajdujących się w granicach Polski i aż dziewięć posiadających oryginalną konstrukcję XIX - wieczną. Kanał Augustowski pokonuje ogółem różnicę poziomów równą: 54,04 m. Jego zapotrzebowanie na wodę zaspokaja jezioro Serwy.
Kanał ocalał w swym zabytkowym kształcie jedynie dlatego, że nie został włączony do systemu handlowych szlaków wodnych na taką skalę na jaką przewidywali to jego projektanci i przez wiele lat pełnił jedynie funkcję wodnego szlaku turystycznego. Połączenie Kanału Augustowskiego z Niemnem pozwoli nie tylko podróżować drogą wodną na Białoruś ale również otworzy wodniakom szlak na rzeki i jeziora Litwy i Łotwy.
Zadziwiającym zbiegiem okoliczności jest fakt, że pierwszym decydentem w sprawie budowy Kanału Augustowskiego był car Aleksander a drugim tym razem na białoruskiej części Kanału jest również Aleksander nie car a Prezydent, który zdecydował się odbudować ten szlak wodny swoim ukazem No 2 z 8 stycznia 2004 roku.
Kanał Augustowski stał się częścią wyjątkowo malowniczego i łatwego szlaku wodnego Czarnej Hańczy. Organizatorzy turystyki proponują dziesięcio- lub czternastodniowe spływy z noclegami na polach namiotowych lub stanicach wodnych. Szczegóły dotyczące szlaków kajakowych na stronie szlaki turystyczne

 

Warunki czarteru i cennik



Portem macierzystym barki jest Port Szekla w Augustowie ( wylot rzeki Netta do jeziora Necko ), postój w tym porcie jest bezpłatny. Jacht przygotowany do rejsu posiada : zatankowany bak paliwa 60 l, zatankowaną wodę 200 l , naładowane akumulatory, komplet pościeli na tydzień rejsu, 2 l paliwa do kuchenki, opróżniony zbiornik WC, mapy szlaku i przewodnik rejsu ( gdzie zjeść, co zwiedzić, gdzie dobić ), skrócona instrukcja obsługi barki.

  • Na terenie Portu Szekla możliwość pozostawienia samochodu na parkingu strzeżonym ( 10 zł/doba ) lub nie
  • Kaucja w wysokości 1000 zł płatna najpóźniej w dniu odbioru barki.




CENNIK CZARTERU SEZON 2017

SEZON ( 25.06 – 2.09. ) 3000 zł / tydzień

01.05.-30.05. oraz 01.10.-31.10. 350,- zł/doba
01.06.-26.06. oraz 03.09.-30.09. 450,- zł/doba

WYPOSAŻENIE BARKI :

  • Kuchenka dwupalnikowa spirytusowa
  • Zlewozmywak (ciepła woda )
  • Lodówka
  • Radio z CD i Mp3
  • Naczynia i sztućce
  • Ogrzewanie Webasto
  • Prysznic w kokpicie
  • Zbiorniki wody 2 x 100 l
  • Zbiornik paliwa 60 l
  • Silnik Yamaha 9,9 KM
  • Cabrio w kokpicie
  • 2 kotwice, pagaj, bosak, paliki cumownicze
  • Środki ratunkowe (kamizelki, koło )
  • Apteczka



HABER 20 mini Reporter

Wersja z wysoką nadbudówką i silnikiem zaburtowym
Dane techniczne jachtu HABER 20 mini Reporter z wyposażeniem standardowym:
Długość kadłuba 6,12 m
Długość KLW 5,75 m
Szerokość całkowita 2,35 m
Zanurzenie 0,20 m
- z 2 opuszczonymi mieczami 0,65 m
- z kilem 0,35 m
Wysokość nad linią wodną z niską nadbudówką 1,50 m
Wysokość nad linią wodną z wysoką nadbudówką 2,17 m
Wysokość w kabinie 2,20 m
Wysokość siedzenia w kabinie 1,50 m
Wysokość pod dachem w kokpicie 1,85 m
Waga jachtu 1,2 t
Miejsca do spania 5
Silnik: Zaburtowy – na pantografie 9,9 KM