Wodniacko-rowerowa wyprawa po Noteci

Była to wyprawa inna niż poprzednie i dostarczyła nam nowych wrażeń. Myślę, że wrócimy na szlak, aby przepłynąć planwaną wcześniej trasę do Gopła. Dziękuję w imieniu obu załóg Łukaszowi i Wojtkowi oraz zachęcam do zwiedzania okolic rzek również z pozycji siodełka rowerowego.

Małgorzata Jezierska

Ptakoluby na pokładzie Żeglugi Wiślanej

Paweł Mirski ze Stołeczne Towarzystwo Ochrony Ptaków:

Podczas rejsu Wisłą (28-29 września) z Warszawy do Modlina i z powrotem oglądaliśmy rzekę z innej niż zwykle strony. W samym mieście już mogliśmy zobaczyć wielką mewę siodłatą.

Zaraz za ostatnim mostem Warszawy oglądaliśmy mewy, krzyżówki i kormorany przy Kolektorze Młocińskim. Zimą można tu często spotkać orły bieliki, a w stadach krzyżówek znaleźć rożeńca, krakwę, świstuna, cyraneczkę, a nawet lodówkę. Następnie dopłynęliśmy do Ławic Kiełpińskich, gdzie widzieliśmy całe masy kormoranów i czapli siwych, a obok nich nurogęsi, czajki, kwokacze i czaple białe. W górze kilkakrotnie widzieliśmy krążące myszołowy i bieliki, a w wodzie dostrzegliśmy wydrę. Na Ławice Kiełpińskie szczególnie warto wybrać się tam podczas wiosennych i jesiennych przelotów. Tuż przed Modlinem napotkaliśmy duże noclegowisko mew i kormoranów, a wśród nich znalazły się także czajki i nurogęsi. Pośród licznych mew pospolitych, śmieszek, mew białogłowych i srebrzystych widzieliśmy także mewę żółtonogą oraz samotną gęś zbożową

Z dziećmi na barce

Babcia Polka, a właściwie Dziadek Polak – Hausbotem do Modlina

Babcia Polka – żuławy z rzeki widziane...

Wspomnienia z Wyprawy Poland-Trek 2012 – Lou-Phi

Kiedy rozpoczynałem planowanie ekspedycji pierwszym potencjalnym sponsorze, o jakim pomyślałem była właśnie Żegluga Wiślana. Na początku sądziłem, że mógłbym promować organizowane przez firmę rejsy, w zamian za użyczenie nam łodzi w celu zorganizowania konferencji poświęconej Poland Trek oraz moim wcześniejszym wyprawą, albo do zrobienia wieczornej imprezy. Moje wyobrażenia w tym zakresie były jednak całkowicie mylne. Okazało się, że statki Żeglugi Wiślanej nie są wielkimi podobnymi do promów łajbami, które mogą pomieścić nawet 200 osób. Teraz wiem już, że rejs z Żeglugą Wiślaną to nie tylko sprawnie zorganizowana usługa, ale całkowicie nowe przeżycie. Taki spływ to nie nudne siedzenie na statku wycieczkowym, lecz możliwość doświadczenia piękna rzeki w małym gronie przyjaciół i w komfortowych warunkach. Wielka w tym zasługa kapitan i właściciela firmy Łukasza Krajewskiego, który posiada ogromną wiedzę o Wiśle, a swoją pasją potrafi dzielić się z innymi.

Wspomnienia z Wyprawy Poland-Trek 2012 – Tomasz Grzywaczewski

Przygotowując logistyczną część wyprawy Poland Trek stanąłem przed niełatwym zadaniem zorganizowania produkcji filmu dokumentalnego o kajakowym spływie Louisa-Philippa Loncke Wisłą. Dla powodzenia takiego przedsięwzięcia kluczowym jest kontakt z bohaterem, możliwość stałego śledzenia jego losów, obserwowanie zmagań i przygód. Dzisiaj, po zakończeniu zdjęć, mogę śmiało powiedzieć, że nie byłyby one możliwe bez wsparcia ze strony Żeglugi Wiślanej.

Wspomnienia z Ekspedycji Wisła z Markiem Kamińskim

Dzień 1
28-08-2009 (45 km) Oświęcim-Brzeźnica
Wypływamy z km „0” od ujścia rzeki Przemszy.
Zaczynamy przygodę z Wisłą z km „O” razem z dziesiątką osób płynących na kajakach, Paulina i Links z Łotwy, Marysia i Adrian z Ameryki, Magda, i Darek, panowie Edmund i Andrzej wśród nich jest także Maciek niepełnosprawny ruchowo, dlatego na lądzie porusza się na wózku inwalidzkim, oczywiście płynie też pan Marek Kamiński.
Po drodze minęliśmy dwie śluzy Dwory i Smolice, krótki postój przed promem w gminie Alwernia. Po wejściu na kanał Łączański przywitała nas grupa wodniaków, głównie pływających na kajakach, razem spłynęliśmy do miejscowości Brzeźnica.

Czeskie wakacje

Film4n Film5n Film2
Czeskie wakacje 1 Czeskie wakacje 2 Czeskie wakacje 3

Zimní plavba z Berlína přes Prahu do Kolína

S lodí "po kolejích" … aneb konečně na polských vodních cestách …

S lodí “po kolejích” … aneb konečně na polských vodních cestách …